Love Message

game / mobile / graphic design / interaction

Ci sono momenti, nella vita, in cui senti che l’unico modo per vincere il cuore di una persona è quello di sorprenderla.
Io volevo imparare a progettare applicazioni per smartphone, sia dal punto di vista della programmazione sia per la modellazione, e così ho pensato che se avessi fatto un giochino, forse, l’avrei stupita.
La cosa è semplice. Un piccolo aereo di carta, con un cuore disegnato sopra, avrebbe dovuto raccogliere quanti più cuori possibile, evitando i gabbiani.
Il punteggio complessivo di tutti i giocatori, una volta pubblicata la app, sarebbe stato pubblicato su un sito. A 50’000 cuori raccolti le avrei chiesto un bacio.

La sezione in cui si trova dovrebbe chiamarsi “Never ended projects”. E dovrebbe farvi intuire come è andata.
Ma, nonostante tutto, mi piaceva non seguire assolutamente le lezioni per fare questa cosa, pensando al perchè la stavo facendo.

There are moments, in your life, when you feel that the only way you have to win someone’s heart is to surprise her. And she’s not the kind of person who likes a “classic-flowers-surprise”.
I wanted to learn to create smartphone Apps, bot programming and designing, so I thought that if I made a little game, maybe she would be surprised.
The thing is simple.

A small paper plane, with a heart drawn on it, has to take all the hearts possible, without being hit by the seagulls.
The score would be sent to a website, on which all the scores would have been summed. If the total score would have reached 50’000 hearts, I would ask her a kiss.

The section in which it is published should be called “Never Ended Projects”. It should suggest how all this ended.
Nevertheless, I enjoyed all the time I spent doing all of it, thinking about the reason I was doing it.